آیا بدون محصول هم می‌توانم فروشگاه اینترنتی داشته باشم؟

مزیت بزرگ فروشگاه اینترنتی این است، که مشتری بدون این که محصول را ببینید، از شما خرید می‌کند. وقتی یک مغازه فیزیکی باز می‌کنید، باید همۀ محصولات فروشی را در مغازه داشته باشید. اما در فروشگاه اینترنتی کمی متفاوت است. نیازی نیست از همان ابتدا، همۀ محصولات فروش را داشته باشید. حتی می‌توانید محصول نداشته باشید ولی آن را بفروشید!

نه، منظورمان پیچاندن مشتری نیست. یعنی اینکه شما می‌توانید محصول را در سایت بگذارید. مشتری سفارش دهد، بعد از سفارش، محصول خریداری شده را تهیه و آن را برایش ارسال کنید. از آنجا که از زمان ساخت سایت تا فروش آن، مدت زمان مشخصی طول می‌کشد، نیازی نیست از همان ابتدا، عجله کنید. البته حواستان باشد که با این کار، در ارسال سفارش مشتری تأخیر پیش نیاید. این کار را حتی بیزنسمن‌ها هم انجام می‌دهند.

همچنین این احتمال وجود دارد، که مشتری جنسی را خریداری کند اما شما نتوانید این جنس را در بازار پیدا کنید. یا حتی این احتمال هم وجود دارد که به دلیل نواسانات بازار، قیمت‌ها افزایش یافته باشد، اما شما جنس را با قیمت قدیم فروخته باشید. در این صورت باید به مشتری بگویید که پول بیشتری بپردازد که احتمالا قبول نمی‌کند.

پس بدون محصول هم می‌توانید فروشگاه اینترنتی داشته باشید، اما باید آمادگی این مشکلات را هم داشته باشید. بهترین کار برای اینکه خیالتان راحت شود این است که حداقل تعداد کمی محصول آماده داشته باشید، تا هم بتوانید آن را به موقع ارسال کنید، هم اینکه روی دست‌تان نماند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.